I denne guide viser vi hvordan du kan opsætte auto-svar på din e-mail, hvis du eksempelvis er på ferie eller lignende.
Trin 1:
Først logger du ind på din webmail.

Trin 2:
Tryk nu på “indstillinger”.

Trin 3:
Tryk nu på “Ikke tilstede”.

Trin 4:
Indsæt nu følgende oplysninger:
Emne: Du kunne f.eks. være “Jeg er på ferie mellem dd.mm.åååå og dd.mm.åååå.
Body: Du kunne f.eks. være “Jeg er på ferie mellem dd.mm.åååå og dd.mm.åååå. Jeg vender tilbage så snart jeg er tilbage. I mellemtiden så er din mail allerede videresendt til min kollega som kontakter dig hurtigst muligt.
Start time: Hvornår den skal start.
End time: Hvornår den skal slutte
Status: Skal den være aktiv eller ikke aktiv
Avanceret indstillinger:
Reply sender address: Indtast den mail som der den du skriver til svarer til.
My e-mail addresses: Indtast din email adresse
Reply interval: Hvor ofte den skal svare den samme person.
Put the out-of-office rule after: Her kan du vælge et filter som du har lavet.
Incoming message action:
- Behold: Beholder de mails du modtager i din indbakke.
- Kasser: Sletter beskederne du modtager (Ikke anbefalet)
- Omdiriger til: Videresender e-mailen til en anden, uden at gemme den i indbakken (Kunne være en kollega).
- Send kopi til: Videresender e-mailen til en anden, hvor den gemmer e-mailen i indbakken (Anbefalet).

Trin 5:

Tryk nu på “Gem”.